+48 18 471 56 54

Trasy rowerowe

Trasy rowerowe wokół Krynicy- Zdroju

Trasa nr 1- Parkowa

Trasa ta prowadzi leśną drogą do Jakubika. Początkowy odcinek jest łatwy do pokonania. Na Jakubiku do wyboru jest trasa na Huzary lub Parkową albo w drugą stronę do Mochnacki z powrotem do Krynicy przez Tylicz i Romę. Jadąc na Huzary zbaczamy z żółtego szlaku i wjeżdżamy na ul. Pułaskiego z powrotem co centrum, prosto pod Górę Parkową. W rejonie znajdują siętrzy ścieżki- główna na szczyt góry, w dół Oślą Łączką, deptakiem do ul. Ebersa. Pozostałe dwie prowadzą na os. Źródlana oraz na ul. Słoneczną, Ebersa i Deptak.

Trasa nr 2- Holica

Trasa ta do restauracji Cichy Kącik pokrywa się z trasą numer 1. Tu należy przekroczyć ul. Sądecką. Przy budynku Olimp drogą z płyt betonowych przechodzącą w drogę leśną i żółty szlak doprowadza nas na Jaworzynkę. Z Jaworzynki zjazd Bad Wyżny Koniec, gdzie droga w lewo prowadzi do Słotwin, a w prawo do Roztoki- poniżej Krzyżówki w stronę Nowego Sącza. Dalej trasa ta prowadzi do połączenia szlaków żółtego z niebieskim. Za tym miejscem znajdują się dwie drogi: jedna w lewo, obok wyciągów na ul. Słowińskiej, drugą na halę lodową przy hotelu Krynica, na ul. Zieloną i do centrum. Główna trasa prowadzi na Krzyżową (stromy podjazd), gdzie szeroką drogą w dół łączymy się ze szlakiem czerwonym. Tu w prawo szlak prowadzi do Czarnego Potoku a na wprost w rejon Holicy.

Trasy rowerowe w Krynicy:

1. Krynica- Zdrój-> Przełęcz Krzyżowa-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 12km

Krynica, ul. Dąbrowskiego (zielony szlak), przejazd do Przełęczy Krzyżowej. Dalej zjazd do ul. Czarny Potok- dolna stacja kolejki gondolowej. Od dolnej stacji przejazd drogą asfaltową do Krynicy- Zdroju.

2. Krynica- Zdrój-> Tylicz-> Powroźnik-> Krynica- Zdrój.

Długość trasy: ok. 21km

Droga asfaltowa.

3. Krynica- Zdrój-> Tylicz-> Wojkowa-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 28km

Krynica-> Tylicz-> Dolina rzeki Muszynka (kier. Powroźnik)-> Wojkowa-> Tylicz-> Krynica.

4. Krynica- Zdrój-. Jakubik-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 12km

Krynica- Zdrój-> Restauracja „Cichy Kącik” (najlepiej wjazd ul. Stara Droga). Dalej przejazd żółtym szlakiem do osady zwanej Jakubik. Dalej zjazd ul Zieleniewskiego do centrum miasta.

5. Krynica- Zdrój-> Huzary (866m n.p.m.)-> Góra Parkowa (741m n.p.m.)-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 13km

Krynica- Zdrój-> Restauracja „Cichy Kącik”-> Jakubik (szlak żółty)-> Huzary (szlak żółty_-> zjazd do ul. Pułaskiego-> wjazd w stoki Góry Parkowej (szlak żółty a później żółto- niebieski)-> dojazd na szczyt Góry Parkowej-> zjazd z Parkowej do Deptaku.

6. Krynica- Zdrój-> Huzary-> Tylicz-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 14km

Wyjazd z Krynicy- Zdroju od ul. Zieleniewskiego do osiedla Jakubik. Dalej wyjazd na Huzary żółtym szlakiem. Następnie do Tylicza szlakiem czarnym. Z Tylicza przejazd do Krynicy- Zdroju drogą asfaltową.

7. Krynica- Zdrój-> Mochnaczka-> Kopciowa-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 13km

Wyjazd z Krynicy- Zdroju od ul Zieleniewskiego do osiedla Jakubik. Dalej przejazd do miejscowości Mochnaczka- po dojeździe do drogi głównej w lewo i drogą asfaltową do szkoły w Mochnaczce Wyżnej, tam skręt w prawo i wyjazd na Kopciową przy Restauracji „Cichy Kącik”. Dalej najlepiej zjechaż Starą Drogą (po lewej stronie restauracji) do Krynicy- Zdroju.

8. Krynica- Zdrój-> Krzyżówka-> Mochnaczka-> Piorunka-> Czyrna-> Piorunka-> Berest-> Krzyżówka-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 37km

Droga asfaltowa.

9. Krynica- Zdrój-> Muszyna-> Leluchów-> Ruska Wola (Słowacja)-> Malcov (Słowacja)-> Gerlachov (Słowacja)-> Kurov (Słowacja)-> Muszynka-> Tylicz-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 61km

10. Krynica- Zdrój-> Jaworzynka (904m n.p.m.)-> Przełęcz Krzyżowa-> Krynica

Długość trasy: ok. 14km

Krynica- Zdrój, kierunek na Nowy Sącz (najlepiej ul. Stara Droga dojechać do Restauracji „Cichy Kącik”), dalej szlakiem żółtym na wzniesienie Jaworzynka. Kontynuować żółtym szlakiem na Przełęcz Krzyżową. Następnie zielonym szlakiem powrót do Krynicy- Zdroju.

11. Krynica- Zdrój-> Jaworzyna-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 26km

Krynica- Zdrój, przejazd do ul. Czarny Potok (dolna stacja kolejki gondolowej), wjazd w stoki Jaworzyny (drogą dojazdową do ośrodka „Pegaz”), dojazd do schroniska na Jaworzynie. Powrót do rozwidlenia, drugą drogą dojazdową do Doliny Czarnego Potoku czerwonym szlakiem, następnie powrót do ul. Czarny Potok drogą asfaltową.

12. Krynica- Zdrój-> Jaworzyna-> Runek-> Schronisko „Bacówka nad Wierchomlą”-> Szczawnik-> Jastrzębik-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 37km

Krynica- Zdrój, przejazd do ul. Czarny Potok (dolna stacja kolejki gondolowej), wjazd w stoki Jaworzyny (drogą dojazdową do ośrodka „Pegaz”), dojazd do schroniska na Jaworzynie. Dalej szlakiem zielonym aż do spotkania ze szlakiem czerwonym.

Następnie szlakiem czerwonym na Runek (1061m n.p.m.). Dalej szlakiem niebieskim do schroniska „Bacówka nad Wierchomlą”. Ze schroniska zjazd drogą dojazdową do Szczawnika a następnie przez miejscowość Jastrzębik drogą asfaltową do Krynicy.

13. Krynica- Zdrój-> Runek-> Bacówka nad Wierchomlą-> Wierchomla-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 60km

Następnie szlakiem czerwonym na Runek (1061m n.p.m.). Dalej szlakiem niebieskim do schroniska „Bacówka nad Wierchomlą”. Ze schroniska przejazd do dolnej stacji kolejki krzesełkowej Wierchomla Mała (szlak czarny)- powrót do Krynicy przez Zubrzyk, Żegiestów, Andrzejówkę, Milik, Muszynę, Powroźnik.

14. Krynica- Zdrój-> Łabowska Hala-> Łabowa-> Krynica- Zdrój

Długość trasy: ok. 46km

Dalej szlakiem czerwonym na Runek i Łabowską Halę. Następnie, z Łabowskiej Hali zjazd do miejscowości Łabowa (szlak niebieski)- powrót do Krynicy przez Nową Wieś, Krzyżówkę (droga asfaltowa).